onsdag 26 november 2008

NU!! ÄNTLIGEN!!

Hmm, häftig rubrik :-) Är dock inte mer dramatsikt än så att Henrik i detta nu målar trappen!!! Wihoo! Fatta vad fint det blir! Jag är så imponerad av hans tålamod. Själv hade jag gett upp för läänge sen. Tänk er först ett tjockt lager med heltäckningsmatta, sen ett lager med plastmatta, sen kontaktlim som han skrapat för hand. Sen massa gammalt lack. Efter det är det slipat och spacklat x flera. Trappen är ju från 40-talet och var full i skavanker, men har en sån himla fin form på trappnosen som det heter. Igår grundmålade han den för andra gången och nu målas den med första varvet Nordsjövit. Vitt med en stänk av grått i. Ska lägga ut bilder sen när det är klart! Tänk sen när vi får tapetserat på väggarna och nytt tak med spottar i. Kommer bli så fint! Nåja, än är vi inte där. En sak i taget...

För övrigt är mannen i huset ledig i veckan och idag har vi varit på IKEA hela familjen. Har gått väldigt bra, måste jag säga. Tror man måste sänka förväntningarna rätt mycket och inte räkna med att hinna titta på just nåt, så blir man bara positivt överraskad :-) Emelia har hunnit prata med ungefär alla hon mött, och Agnes har sprungit och skrikit av glädje över alla ytor att röra sig på!

Nu ska jag gå och sussa, tänkte jag. Dagis imorgon en sväng, sen ska vi och provsmaka fika hos min faster. Antar att hon har börjat bulla upp inför 40-årsfesten ;-) Efter det borde vi nog börja röja, fixa och baka lite här hemma med tanke på första advent till helgen!

Ha det bra!!

Inga kommentarer: