måndag 17 november 2008

Dessa har jag beställt!



Visst är de söta, Panduros Tildafigurer? Man beställer en materialsats och tillverkar en själv. De blir 65 cm höga och kan väl inte vara så avancerade?? Har beställt två stycken och tänkte göra varsin till mamma och svärmor i julklapp. Beställde även lite julpyssel åt Emelia som hon valt själv samt pärlor som hon ska få i julklapp. Har också passat på att beställa julkort. Extrafilm hade erbjudande med vartannat gratis. Fort var det gjort!

Har också kikat runt på skidpaket på sportbutikernas hemsidor. Är lite grön vad gäller skidor till småbarn. Ska man köpa skidor med universalbindning tro? Det borde väl vara det bästa så de kan ha sina vanliga Kuomaskor till??
Gjorde just en julklappslista till barnen och Agnes är så gott som tom och åt Emelia skulle jag kunna köpa hur mycket som helst. Är ju inte så att jag inte vill köpa åt Agnes, men jag tycker det är så svårt! Sen finns det ju liksom redan så mycket leksaker eftersom hon är nummer två i syskonskaran. Men ändå känner man ju att hon måste få nåt nytt. Och eget! Inte för att hon är så brydd, men ändå :-)

Igår var jag hos Nina på Blingoparty. Det var jättetrevligt. Kul att åka iväg ett tag. ..och vilket gott fika sen! :-) Beställde endast en tunika åt dem var. Det börjar vara slut på höstkollektionen, så vi sparar oss till nya som kommer efter jul. Passade på att boka in ett party själv såfort nya kläderna kommit. Det ser vi fram emot. Har verkligen varit jättenöjd med deras kläder.


Tänkte beställa lila pantalonger till, men de var slut så jag tror att jag ska sy lite ballongig kjol eller puffbyxor i mörkbrun velour till istället.

Nu ska vi gå och äta lunch och sen kanske ta oss ut en sväng. Emelia är förkyld, men feberfri så en liten utesväng torde ju gå bra!

Ha det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kyl och frys från åttiotre, om jag får be! ;)

Anonym sa...

Ja, MINST! ;) Vår granne/besiktningsman hade likadana som han bytte ut för 10 år sen, gav dom gamla till en kompis. Kompisens lever än men grannens nya har han fått byta ut, igen.

Anonym sa...

Men Anna julgardiner än ju halva julen ;-) Är faktiskt jobbigt att byta gardiner men det blir ju så mysigt när man väl gör det. Bebis är beräknad till 5 januari...så jag har en känsla av att våra julgardiner kommer hänga kvar långt efter att alla andra tagit ner dem :-)

Söta änglar du beställt! Tänk när tjejerna är så stora att de uppskattar att göra sånt där fint pynt...Thilde älskar att pyssla men är väldigt begränsad i vad hon vill göra. Klippa och klistra kan hon göra länge men annat är det lite sämre med.

Det är jättemysigt med dessa pysselkvällar de har på dagiset här. Den börjar kl 17 och då äter vi först så man behöver ju inte äta middag hemma, sen olika pysselstationer och kvällen avslutas med uppträdande av barnen, fika och tomten. Föreslå det på ert dagis, det är mycket trevligare än ett stressig luciafirande som ofta är på morgonen och de flesta ska i väg och jobba! De firar självklart lucia oxå och föräldrar är välkomna men eftersom denna pysselkväll finns så känner man sig inte tvingad att ta ledigt om man jobbar då.

Anonym sa...

I helgen har jag faktiskt varit ledig och har ännu två lediga dagar före du kan se mig på coop :-) Har faktiskt oxå funderat på det där ullunderstället, ser mysigt ut och verkar vara bra kvalla! Annars tycker jag barnavdelningen har blivit jättedålig. Eller klädavdelningen överhuvudtaget i alla fall om man lyssnar på pensionärerna som vill handla allt på Konsum ;-)

Vad duktig du är som går ut och jobbar nätter! Ska du förresten vara mammaledig länge till?