fredag 17 oktober 2008

Fullsmockad vecka!

Som vanligt känns det som... Ids inte rada upp alla dagar, men kortfattat så har vi sett några älgar (varav en död som jägarna släpade förbi huset i helgen), en lappuggla ute på gården (!), försvarets helikopter Superpuma landade nedanför huset på ängarna här en dag. Antar att de hade övning, men det var lite häftigt! Mycket kan hända trots att man bor mitt i vildmarken.
Jobbade helg förra helgen, natt + kväll. Myycket att göra!
Har även hunnit med två löppass i veckan, ca 60 min. styck. Gick rätt bra, men ajajaj vad jag har tappat efter den här rackarns seninflammationen i benen. Hoppas det inte kommer tillbaka nu...

På onsdagkväll överraskade Henrik mig med biljetter till Sophie Zelamani på Kulturens Hus. Jätteskoj! Mamma och pappa var barnvakt och vi åkte iväg. Har ju lyssnat på henne så länge jag kan minnas. Konserten var fantastiskt bra och hennes band var helt suveränt! Kul att göra någonting på tu man hand.

All övrig tid när barnen har sovit har jag spenderat vid symaskinen. Vet inte om jag skrivit här att jag investarat i en ny symaskin. En overlock. Kan bara säga att den betalar sig mer och mer för var dag. Så skoj att sy och vad fint det blir! Här kommer bilder på de senaste projekten:


Ny outfit till Agnes. Tyget till byxorna är jättegammalt och nåt som farmor sparat i hundra år..


Emelia hade fotografering på dagis idag och behövde nåt nytt. Omlottröjan är sydd av en gammal duk jag köpt på en secondhandbutik. Velour och mudd till byxorna är beställda från stoff och stil.

Nu ska jag skynda mig att skriva en handlingslista och åka och handla samt hämta Henriks vinterdäck. I helgen ska Henrik vara i skogen både lördag och söndag. Jag och barnen ska nog vara hemma och röja lite på gården. Har grävt färdigt för häcken nu och hoppas verkligen att mina 60 plantor kommer som utlovat till veckan!

Trevlig helg!!

Inga kommentarer: