måndag 20 oktober 2008

Grattis Jenny!!!

Först av allt: Jättegrattis till jennybenny som fyller 28 år idag!! Kram på dig! Hoppas du får en fin dag om än du lät rätt förkyld..

Jenny höggravid på vår avslutningsfest från sjuksköterske.

Jaha, måndag igen.. En helg svischar bara förbi. Vi har då haft fullt upp trots att farsan varitborta hela helgen. Pysslat hemma, varit ute, städat, haft besök och lite sånt. Emelia är inne i ett pysselstadium och tycker det är så skoj att klistra. Antar att det kommer från dagis. Hittar henne nästan alltid i målarrummet när jag ska hämta hem henne på dagarna.

Var och sprang med Elenor på lördageftermiddag och det gick över förväntan. Tror att jag ska ta mig en tur även ikväll. Får se. Har som mål att åka iaf en skidtävling på i vinter. Får se om man vågar. Bara att komma dragandes med den där gamla utrsutningen kräver visst mod :-) Tyckte nyss jag köpte nya skidor, men när jag började räkna insåg jag att det gått en sisådär 14-15 (!!) år, haha.

Till helgen är det barnmässan i piteå. Dit måste man absolut en sväng. Ska shoppa Koumaskor åt barnen och förhoppningsvis vintermössor och vantar. Overallerna är redan klara. Skönt det i alla fall!

Ringde nyss till Henrik och berättade mina planer för trappen och allt runtomkring där uppe i hallen. Blir så sugen på att börja göra om! Hoppas varenda månad att vi ska få så pass mycket pengar över att vi kan renovera ordentligt, men med en lön och mina tre föräldrapenningdagar i veckan så blir det inte så mycket över efter allt man måste ha. Måste kanske låna till lite på huset ändå.. Ska nog ringa och ta ett snack med hon på banken..

Nä, nu dags för lite lunch. Ska kanske starta gräsklipparen från stenåldern senare idag. Måste klippa bort lite gräs innan snön kommer. Har hört att råttorna tycker om att göra gångar i långt gräs under vintern!..och det vill vi inte!!


Hej, hej!

2 kommentarer:

Välkommen sa...

Hej!

Jisses, vad du pysslar & står i. Skicka mig lite energi är du snäll:-)
Jag blev fast hemma i veckan, Totte åkte på ögoninflammation. Suck! Nästa vecka åker jag till Kiruna men veckan efter det kan jag ta bilen en dag ut till er. Vad tror du om det?

Anonym sa...

tackar så mkt gummz.. ja du min förkylning vill aldrig släppa..

men snart så..

Massa fint du verkar göra. O du Sophie Zelamni, gudarns jag blir avens hade jag oxå velat se..

kram på dig