tisdag 21 oktober 2008

Vad ska man tillverka av detta månne??

Fick ett helt underbart tyg av Katarina i söndags! Snacka 70-tal! Tyvärr var det en rätt liten bit, så vad den räcker till vet jag inte riktigt... Nån som har nåt förslag? Återkommer om jag hittar på nåt.

Här hemma har vi nyss tagit ur en plåt äppelmuffins ur ugnen. Emelia älskar att hjälpa till att baka och idag var jag tvungen att ta till det tunga artilleriet för att överhuvudtaget få hem henne från dagis :-) Vi gjorde iaf muffins med rivna äpplen, olja, kardemumma och fullkornsvetemjöl och de blev så goda!

På förmiddagen var jag och Agnes ut och sprang. Hon sov i vagnen under tiden. Fy vad jobbigt det var. Tänkte att det inte borde göra så stor skillnad med en vagn, men det gjorde det. Vind tog den också, men man får väl se det så att det gav mer än vanligt. Hade pulsklocka på mig och uppför sista backen maxade jag en sisådär 180 i puls! Hu!

Innan det var dags att hämta på dagis hann vi förbi Marie och Annie en sväng. Lämnade över lite urvuxna kläder från töserna. Lilldamen var visst lite förkyld, men ack så söt idag också!

Nä, nu ska vi ta och börja med lite middagsbestyr innan Agnes vaknar från sin tupplur.

Hej, hej!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, jag har inte varit in på din blogg sen du uppdaterat efter din alldeles för långa paus ;-) Trädgården ser ju ut att bli jättefin! Kan man plantera en häck så här sent på hösten? Har nämligen oxå tänkt göra det. Vad ska du ha för häck?

Trodde nästan att jag hade missat något när jag såg din gravidmage när du väntade Agnes ;-) Själv går jag in i vecka 30 i dag men det känns då verkligen inte som så, min mage är mycket mindre nu än när jag väntade Thilde! Fast det är bara skönt ;-) Tror jag ska sluta jobba snart så vi hinner få lite gjort här hemma innan bebis tittar ut, i alla fall röja upp ordentligt på nedervåningen som förfallit sen vi flyttade upp på övervåningen.

Tapeten i vårt sovrum är från Boråstapeter och kollektionen Ornament. Tycker jättemycket om den eftersom den har väldigt mycket mönster men ändå känns diskret och mönstret varierar beroende på ljuset. Är så svårt att välja tapeter, finns alldeles för mycket!

Hur som helst är det kul att du börjat blogga igen ;-)

kram

Anonym sa...

Hej!

Vi har jobbat på i vår egen takt ;-) Men jag längtar verkligen tills det är dags för köket för dagens kök kan inte kallas kök! Fast det nya kommer att bli toppen bara vi kan bestämma oss för något, är så svårt!!! Dessutom måste vi riva två väggar/delar av väggar och det är ju inte säkert att det går utan att vi måste ha nån stolpe någonstans...säkert just där den inte får vara för att jag ska kunna ha den planlösning jag vill ha!!

Vi köpte kaumaskor i Finland på Tamperen Sästötex(?) för 34,90 euro nu tidigare i höstas..passa på att åka dit när ni besöker IKEA :-) Speciellt på våren för även om de är så billiga så rear de ut dem, vi fyndade ett par för 230kr förra året :-) Och fynd det älskar man som småbarnsförälder! ;-) På coop tar vi 599kr för dessa skor!

Måste nog börja byta ut några av inredningstidningarna jag jämt köper till någon trädgårdstidning ;-) Har noll koll på alla buskar och träd. Just nu har vi inte ett endaste litet träd eller buske på vår gård. Endast en ful rabatt med enbart prästkragar som dessutom kommer att åka bort så fort vi fixar till farstun. Men vi ska i alla fall ha en häck mot dagisgården, inte för att de stör oss men när Thilde inte går där nå mer så vill man ju ha lite privatliv på sin egen gård och inte behöva prata med dem om man inte vill ;-) Så har du något tips på något som växer snabbt, är tät och inte kräver allt för mycket så är det mer än välkommet :-)