onsdag 29 oktober 2008

I grevens tid..

..fick vi ner häcken. Efter söndag har det varit väldigt kallt på nätterna och även på dagarna. Skönt att det är gjort!

Har nyss kommit från dagis och hämtat Emelia. Lät som att hon haft en bra dag där. Imorgon är det torsdag och deras utflyktsdag. Det tycker barnen är skoj.
Jag och Agnes har varit ute på en 1,5 timmars promenad och sen städat lite på övervåningen. Ikväll ska jag ta mig i kragen och sätta på en gardinstång uppe i sovrummet så att vi får hänga upp ett par gardiner. Har fortfarande bara rullgardiner där uppe och det är över ett år sen vi flyttade in! Antar att det är för att jag hela tiden tänkt att vi ska göra om där uppe, men nu ger jag upp. Verkar inte bli än på ett tag i alla fall.
Sprang en lite längre sväng igår kväll och det gick riktigt lätt faktiskt. Sprang min vanliga runda två varv. Härligt att kondisen börjar komma tillbaka lite. Skulle bara behöva lite styrketräning också. Tycker att jag har ont i ryggen ofta....

Symaskinen har fått vila i säkert en vecka nu. Har inte haft ork eller tid eller lust att sy nåt. Möjligen nu att det börjar vakna till ett litet sug nu igen. Får se. Ikväll ska jag iaf se "Bonde söker fru" och "Grey´s.."
Lägger in en bild på två projekt jag gjort för ett tag sen:


Jeans jag sydde åt Agnes av Henriks gamla. Återanvände fickorna, men gjorde dem lite mindre. Mudd i medjan och bensluten gjorde dem behagliga åt en liten ettåring.


Resultatet av tygbiten jag fick av Katarina. Ritade ett eget mönster som blev rätt okej, men lite för vid i halsen. Satte tryckknappar på baksidan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häcken blir nog kanon när den växer ut! Är det eran ladugård(?) men ser i bakgrunden? Om det är det så måste det vara väldigt lyxigt att ha så stor yta utomhus, förråd får man ju aldrig för mycket av :-)

Kolla på www.desma.se, där säljer de oxå Nanook och det var där vi fyndade Thildes overall och sparade 500kr :-) Kolla på outlet och fynda bara storlekar finns ;-) Även om det kanske är förra årets modeller så har de ju bra kvalité! Tycker naturkompaniet inne i stan har så himla dålig service och dessutom okunnig personal, i alla fall när det gäller barnkläderna de säljer! Var lite skeptisk mot www.desma.se för sidan kändes oseriös men tjejen som har företaget verkar jättegullig och vi fick overallen på bara 1 vecka! :-)

Anonym sa...

Å, vad du påtar och fixar! Och syr!! Jag blir trött av blotta tanken.. :) Hoppas att ni har en skön helg, själv ska jag inte göra ett jota idag! Meja är hos mormor och morfar så jag böhöver inte ens laga mat! :D